Prezidentské voľby 2024: Korčok dominuje na Instagrame, Pellegrini má silné publikum na Facebooku

Po prvom kole prezidentských volieb 2024 prichádzame s aktualizovaným vydaním rubriky, ktorá sleduje činnosť prezidentských favoritov na sociálnych sieťach. Počas sledovaného obdobia opäť obom kandidátom narástli počty sledujúcich na Instagrame. Avšak zatiaľ čo Ivanovi Korčokovi sa počet sledujúcich zvýšil o 23 %, Petrovi Pellegrinimu len zhruba o 2 %. Odzrkadlilo sa to aj na aktivite publika? Ostaňte s nami v obraze. 

Uvádzané dáta sa vzťahujú na sledované obdobie od 18. 3. 2024 do 24. 3. 2024.

Mená favoritov, ktorí sa dostali do druhého kola volieb sú známe už od sobotňajšej noci, kedy prebehlo sčítavanie hlasov. Moratórium v prvom kole prebiehalo od štvrtka (21.3.2024), no aj v tomto čase obaja prezidentskí favoriti na svojich sociálnych platformách stále publikovali príspevky. 

Dáta preukázali badateľný rozdiel medzi počtami príspevkov oboch kandidátov na Facebooku. Ivan Korčok počas sledovaného obdobia na sociálnej sieti publikoval 63 príspevkov, zatiaľ čo jeho súper Peter Pellegrini zverejnil o polovicu menej, teda 33 príspevkov. Napriek tomu sa Pellegrini na Korčoka v počte interakcií tesne doťahuje. Publikum na príspevkoch Korčoka zanechalo dokopy 154 tis. interakcií a na príspevkoch Pellegriniho 147 tis. interakcií. Ivan Korčok si udržal prvenstvo v počte lajkov a získal ich celkovo 116 tis. Peter Pellegrini si však aj oproti predchádzajúcim obdobiam oveľa polepšil a získal 13 tis. komentárov a viac ako 4 tis. zdieľaní. 

Na Instagrame mal najväčší výtlak interakcií Ivan Korčok (528 tis.), pričom na sociálnej sieti publikoval celkovo 70 príspevkov. Jeho súper v rámci kandidatúry, Peter Pellegrini, zožal výrazne menší úspech v porovnaní s Korčokom, ale aj s aktivitou jeho publika na Facebooku. Na Instagrame publikoval 32 príspevkov a získal viac ako 54 tis. interakcií. Treba uviesť aj fakt, že počas posledných troch predvolebných dní a neskôr aj po prvom kole volieb sa Ivanovi Korčokovi prudko zvýšil počet sledujúcich na Instagrame. Presiahol 100 tis. followerov. Získal tiež najvyšší počet srdiečok na príspevkoch (518 tis.) a tiež viac ako 9 tis. komentárov.

Ktoré príspevky vzbudili na Facebooku najviac emócií?

V tomto prípade pokladáme facebookové reakcie (wow, love, like, haha, sad, angry) za vizuálnu formu vyjadrenia emocionálneho spektra jednotlivých účastníkov publika na sociálnej platforme. V uvedených vizuáloch je zobrazené, ktoré konkrétne príspevky prezidentských kandidátov si počas sledovaného obdobia od publika vyslúžili najviac reakcií.

Na príspevkoch je vidno, že publikum Petra Pellegriniho bolo oproti predchádzajúcemu sledovanému obdobiu aktívnejšie. Sledujúcich najviac oslovil príspevok, ktorý zverejnil v deň volieb, na ktorom je so svojou rodinou. Zvýšila sa aj aktivita publika Ivana Korčoka, ktorý sa stal víťazom prvého kola prezidentských volieb. Najviac interakcií zožal príspevok, ktorý publikoval po volebnej noci.

Príspevky Petra Pellegriniho Zdroj: zoomsphere.com
Príspevky Ivana Korčoka Zdroj: zoomsphere.com

Grafy zachytávajú aktivitu a interakcie dvoch kandidátov, ktorí postúpili do druhého kola  prezidentských volieb 2024 na platformách Facebook a Instagram. Uvádzané dáta nereflektujú popularitu politika alebo nálady v spoločnosti. Poukazujú na aktivitu publika daných kandidátov a na to, akému obsahu sa darí na sociálnych sieťach. Dáta nebolo možné očistiť od neautentických interakcií, teda botov, trollov, či falošných účtov. Zároveň treba uviesť, že sledované boli len autorské posty kandidátov. Ak vás zaujala téma prezidentských volieb, nezabudnite našu rubriku čítať opäť aj o týždeň.

Čítajte tiež

Infografiky

Top analytici za mesiac marec

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v marci najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac február

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa vo februári najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa

Poďme na to!