Prezidentské voľby 2024: Na sociálnych sieťach zatiaľ dominuje Korčok

Snadchádzajúcimi prezidentskými voľbami 2024 sa zintenzívnila aj aktivita kandidátov na sociálnych sieťach. Do prvého kola volieb ostáva necelý mesiac, tak si nenechajte ujsť náš prehľad o činnosti jednotlivých uchádzačov o funkciu hlavy štátu na sociálnych sieťach a ostaňte s nami v obraze.  

Uvádzané dáta sa vzťahujú na sledované obdobie od 19. 2. do 25. 2. 2024. Jedná sa o pravidelnú rubriku, ktorú budeme pre čitateľov prinášať v aktualizovanej verzii každý týždeň až do volieb. 

Najvyšší počet príspevkov za uplynulé sledované obdobie na Facebooku zverejnil nezávislý kandidát Ivan Korčok (26 príspevkov). Získal aj najvyšší počet lajkov (40 268) a komentárov (2 978). Najpopulárnejším v kontexte počtu všetkých interakcií, teda lajkov, komentárov a zdieľaní spolu (10 255) sa stal jeho príspevok, v ktorom zverejnil stretnutie s Pavlom Haberom. Druhý najvyšší počet príspevkov (16) bol zaznamenaný u kandidáta Krisztiána Forróa za stranu Aliancia. Aj napriek vyššej aktivite v kontexte zverejňovania príspevkov je publikum kandidáta Forróa slabšie (8 000 interakcií) v porovnaní s Korčokom, či Pellegrinim. Na dátach je vidno, že aj napriek napredovaniu Korčoka v počte interakcií získal najvyšší počet zdieľaní na Facebooku kandidát za stranu Hlas-SD – Peter Pellegrini (1 472) a v počte interakcií (41 000) sa taktiež pomaly doťahoval na konkurenta Korčoka.  

Na Instagrame počas sledovaného obdobia opäť dominoval Ivan Korčok. Na sociálnej sieti zverejnil najvyšší počet príspevkov (26) a tiež získal aj najviac srdiečok (84 000) a komentárov (1 316). Najpopulárnejším v kontexte počtu všetkých interakcií spolu (16 402) sa stal jeho príspevok, v ktorom v Prahe pri natáčaní Reels narazil do stĺpu, pričom poznamenal, že nie je prvý kandidát, ktorý mal zrážku so stĺpom. V počte príspevkov (14) sa na Korčoka doťahoval Krisztián Forró. V počte interakcií (12 000) ho však aj na tejto platforme predbehol Peter Pellegrini aj napriek tomu, že zverejnil menej príspevkov (11). Krisztián Forró získal 81 interakcií. Igor Matovič sa v počte interakcií (4 000) umiestnil na treťom mieste hoci za sledované obdobie na Instagrame zverejnil len jeden príspevok.  

Grafy zachytávajú aktivitu a interakcie kandidátov nadchádzajúcich prezidentských volieb 2024 na platformách Facebook a Instagram. V grafe chýbajú tí kandidáti, ktorých stránka sa nedala identifikovať, alebo disponujú výlučne osobným profilom. Uvádzané dáta nereflektujú popularitu politika alebo nálady v spoločnosti. Poukazujú na aktivitu publika daných kandidátov a na to, akému obsahu sa darí na sociálnych sieťach. Dáta nebolo možné očistiť od neautentických interakcií, teda botov, trollov, či falošných účtov. Zároveň treba uviesť, že sledované boli len autorské posty kandidátov. Ak vás zaujala téma prezidentských volieb, nezabudnite našu rubriku čítať opäť aj o týždeň. 

Čítajte tiež

Infografiky

Top analytici za mesiac marec

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v marci najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac február

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa vo februári najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa

Poďme na to!