Top analytici za mesiac január

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v januári najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne venujú. Sledovali sme segmenty ako politológia, bezpečnosť, ekonómia, financie a sociológia. Z každého segmentu sme vybrali jedného analytika, ktorý mal v médiách najviac výstupov.

Spomedzi politických analytikov mal počas januára najväčší priestor Radoslav Štefančík. Komentoval najmä nadchádzajúce prezidentské voľby a kampaň v kontexte potenciálu jednotlivých kandidátov osloviť voličov a tiež predvolebné prieskumy. V rámci prezidentskej kampane sa tiež vyjadroval aj k rôznym stratégiám uchádzačov o post hlavy štátu. K finančným témam sa najčastejšie vyjadroval analytik J&T Banky, Stanislav Pánis. V rámci mediálnych výstupov komentoval ceny pohonných látok. Vyslovoval sa tiež k znižovaniu úrokových sadzieb, vývoju zahraničných investičných trhov a k dopadom vojnového konfliktu v Pásme Gazy na Európu. Najvyšší počet mediálnych výstupov mal v rámci ekonomických tém počas januára analytik Slovenskej sporiteľne Matej Horňák. Vyjadroval sa najmä k zvyšovaniu cien potravín a vývoju inflácie. Komentoval tiež aj vývoj cien nehnuteľností, úrokových sadzieb Európskej centrálnej banky, či pracovný trh a nezamestnanosť na Slovensku. Z bezpečnostných analytikov dostal najväčší priestor Vladimír Bednár. Vyjadroval sa najmä k vojenským útokom Ruska na Ukrajinu a zvýhodnenej ponuke Spojených štátov na nákup vrtuľníkov. Taktiež komentoval návrh zákona, ktorý sprísňuje pravidlá mobilizácie na Ukrajine alebo dodávky rakiet z KĽDR Rusku. Václav Hřích, riaditeľ agentúry AKO pre marketingový prieskum trhu, reklamy a médií sa počas januára najčastejšie vyjadroval k prezidentským voľbám a stratégiám kandidátov. Ďalej komentoval aj voľby do Európskeho parlamentu, prieskum o zhoršujúcej sa atmosfére v spoločnosti, či prieskum preferencií politických strán po parlamentných voľbách.

Sledovali sme obdobie od 1. 1. 2024 do 31. 1. 2024. Analýza bola spracovaná z mediálneho archívu Slovakia Online. Do analýzy boli zahrnuté všetky printové zdroje, online zdroje, televízie i rozhlas. Za relevantné sa považujú tie príspevky, ktoré obsahujú vyjadrenie analytika, príp. príspevky, ktorých autorom je samotný analytik. Príspevky, v ktorých je meno konkrétneho analytika len spomenuté, sa nepovažujú za relevantné.

Čítajte tiež

Infografiky

Top analytici za mesiac marec

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v marci najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac február

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa vo februári najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa

Poďme na to!