Top analytici za mesiac január

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v januári najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne venujú. Sledovali sme segmenty ako politológia, bezpečnosť, ekonómia, financie a sociológia. Z každého segmentu sme vybrali jedného analytika, ktorý mal v médiách najviac výstupov.

Spomedzi politických analytikov mal počas januára najväčší priestor Radoslav Štefančík. Komentoval najmä nadchádzajúce prezidentské voľby a kampaň v kontexte potenciálu jednotlivých kandidátov osloviť voličov a tiež predvolebné prieskumy. V rámci prezidentskej kampane sa tiež vyjadroval aj k rôznym stratégiám uchádzačov o post hlavy štátu. K finančným témam sa najčastejšie vyjadroval analytik J&T Banky, Stanislav Pánis. V rámci mediálnych výstupov komentoval ceny pohonných látok. Vyslovoval sa tiež k znižovaniu úrokových sadzieb, vývoju zahraničných investičných trhov a k dopadom vojnového konfliktu v Pásme Gazy na Európu. Najvyšší počet mediálnych výstupov mal v rámci ekonomických tém počas januára analytik Slovenskej sporiteľne Matej Horňák. Vyjadroval sa najmä k zvyšovaniu cien potravín a vývoju inflácie. Komentoval tiež aj vývoj cien nehnuteľností, úrokových sadzieb Európskej centrálnej banky, či pracovný trh a nezamestnanosť na Slovensku. Z bezpečnostných analytikov dostal najväčší priestor Vladimír Bednár. Vyjadroval sa najmä k vojenským útokom Ruska na Ukrajinu a zvýhodnenej ponuke Spojených štátov na nákup vrtuľníkov. Taktiež komentoval návrh zákona, ktorý sprísňuje pravidlá mobilizácie na Ukrajine alebo dodávky rakiet z KĽDR Rusku. Václav Hřích, riaditeľ agentúry AKO pre marketingový prieskum trhu, reklamy a médií sa počas januára najčastejšie vyjadroval k prezidentským voľbám a stratégiám kandidátov. Ďalej komentoval aj voľby do Európskeho parlamentu, prieskum o zhoršujúcej sa atmosfére v spoločnosti, či prieskum preferencií politických strán po parlamentných voľbách.

Sledovali sme obdobie od 1. 1. 2024 do 31. 1. 2024. Analýza bola spracovaná z mediálneho archívu Slovakia Online. Do analýzy boli zahrnuté všetky printové zdroje, online zdroje, televízie i rozhlas. Za relevantné sa považujú tie príspevky, ktoré obsahujú vyjadrenie analytika, príp. príspevky, ktorých autorom je samotný analytik. Príspevky, v ktorých je meno konkrétneho analytika len spomenuté, sa nepovažujú za relevantné.

Čítajte tiež

Infografiky

Top analytici za mesiac jún

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v júni najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac máj

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v máji najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Poďme na to!