Eurovoľby 2024: Medializácia témy počas sledovaného obdobia prudko narástla v rámci tradičných médií aj na sociálnych sieťach

Aj tento týždeň prichádzame s pravidelnou rubrikou, ktorá mapuje tému volieb do Európskeho parlamentu v rámci tradičných médií a sociálnych sietí. Dáta ukázali, že udalosť streľby na čelného predstaviteľa štátu minulý  týždeň sa výrazne prejavila aj na vývoji medializácie eurovolieb 2024. Uvádzané dáta sa vzťahujú na sledované obdobie od 13.5. 2024 do 19.5.2024.  

Tradičné médiá

Medializácia zmienok o téme eurovolieb počas sledovaného obdobia prudko vzrástla. Najvyšší nárast bol zaznamenaný 16. mája 2024, teda deň po atentáte na súčasného premiéra R. Fica. Zaznamenaných bolo v tento deň celkovo 175 výstupov. V porovnaní s predchádzajúcim sledovaným obdobím sa celková medializácia v  rámci zmienok v  tradičných médiách zvýšila o  66 % Počas sledovaného týždňa o eurovoľbách najčastejšie písali webové portály sme.sk (38), tasr.sk. (38) a hlavnydennik.sk. (28). 

Najčastejšie spomínané politické strany v rámci zmienok o eurovoľbách boli Smer-SD (401), Hlas-SD (265) a Slovenská národná strana (193). V rovnakom kontexte boli najčastejšie spomínané politické osobnosti R. Fico (554), P. Pellegrini (342) a  Z. Čaputová (325). 

TOP UDALOSŤ: V rámci sledovaného obdobia a  v  kontexte zmienok o  voľbách do Európskeho parlamentu najviac rezonovala udalosť, ktorá súvisela aj s tragickou streľbou na súčasného premiéra. Úradujúca prezidentka Z. Čaputová a novozvolený prezident P. Pellegrini vyzývali politické strany, aby utlmili kampaň do eurovolieb a upokojili tak napätie v spoločnosti. Zaznamenaných bolo celkovo 66 výstupov.  

Sociálne siete

Vývojový graf ukazuje, že diskusia o vybranej téme na sociálnych sieťach taktiež výrazne expandovala najmä 16. mája 2024, kedy bolo zaznamenaných 367 príspevkov.  

Najaktívnejšie publikum mal profil Smer-SSD (8,2 tis.), Milan Uhrík za stranu Republika (6,4 tis.)  a György Gyimesi (3,6 tis.). Najväčší počet príspevkov na sociálnych sieťach bol zachytený u Lucie Kleštincovej  za stranu Volt Slovensko na YouTube (8) a strany KDH na Instagrame (5) a na Facebooku (4).

TOP PRÍSPEVOK: Príspevok, ktorý za sledované obdobie získal najvyšší počet interakcií publikoval profil strany Smer-SD na Facebooku. Ľ. Blaha sa v ňom vyjadroval k demonštrácií proti reformám Fondu na podporu umenia. Status taktiež obsahoval výzvu na porazenie strany PS vo voľbách do Európskeho parlamentu. Treba poznamenať, že zachytený počet interakcií vychádza z reakcií (lajkov, komentárov a zdieľaní) na príspevky daných autorov za sledované obdobie. 

V rámci tradičných médií sme sledovali medializáciu témy eurovolieb  a tiež politických osobností a politických strán spojených s touto témou. Na sociálnych platformách sme v súvislosti s témou eurovolieb sledovali vývoj diskusie, aktivitu politických subjektov a ich publika. Uvádzané dáta nereflektujú popularitu politikov a politických strán alebo nálady v spoločnosti. Poukazujú na medializáciu zvolenej témy, politických osobností a politických strán v tradičných slovenských médiách a na sociálnych sieťach. Dáta nebolo možné očistiť od neautentických interakcií, teda botov, trollov, či falošných účtov. Zároveň treba uviesť, že sledované boli len autorské posty politikov a politických strán. Ak vás zaujala téma volieb do Európskeho parlamentu, nezabudnite našu rubriku čítať opäť aj o týždeň.

Čítajte tiež

Infografiky

Top analytici za mesiac október

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v októbri najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac september

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v septembri najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac august

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v auguste najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac júl

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v júli najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Poďme na to!