Eurovoľby 2024 v tradičných médiách a na sociálnych sieťach

V súvislosti s nadchádzajúcimi voľbami do Európskeho parlamentu sme sa rozhodli pozrieť na to, ako prebieha medializácia témy v rámci tradičných médií a diskusia na sociálnych sieťach. Uvádzané dáta sa vzťahujú na sledované obdobie od 6.5. 2024 do 12.5.2024. Rubriku budeme pre čitateľov prinášať v aktualizovanej verzii každý týždeň až do konania volieb.

Tradičné médiá

Dáta ukázali,  že vrchol medializácie výstupov v rámci zmienok o eurovoľbách 2024 bol v tradičných médiách zaznamenaný 10. mája 2024. Za tento deň ich bolo celkovo publikovaných 83. Počas sledovaného týždňa o eurovoľbách najčastejšie písali tasr.sk, hlavnydenník.sk a dennikn.sk.

Tri najčastejšie spomínané politické strany v rámci zmienok o eurovoľbách 2024 boli Smer-SD (213 výstupov), Hlas-SD (197 výstupov) a Slovenská národná strana (129 výstupov). V súvislosti s eurovoľbami boli najčastejšie spomínaní R. Fico (163), B. Ondruš (70) a P. Pellegrini (70).

TOP UDALOSŤ: Zmienka o voľbách do Európskeho parlamentu sa v médiách počas sledovaného obdobia najčastejšie spomínala v súvislosti s tým, že opozičné strany žiadali, aby samosprávam ostali kompetencie v rámci regulácie hazardu. Tvrdia, že koalícia s návrhom o legislatíve, ktorá jej umožní rozhodovať o povoľovaní herní a kasín čaká do ukončenia eurovolieb. Výstupov o tejto udalosti bolo v médiách zaznamenaných celkovo 25. 

Sociálne siete

Najväčší počet zmienok o téme eurovolieb 2024 bol na sociálnych sieťach zaznamenaný opäť 10. mája 2024, kedy bolo zverejnených celkovo 321 príspevkov. V rámci sledovaného obobia boli na sociálnych platformách najaktívnejšie politické strany Hlas-SD (4) a KDH (4).

Najaktívnejšie publikum, čo sa interakcií týka,  mal profil Michala Šimečku, Györgyho Gyimesiho a profil strany Smer-SD. Treba poznamenať, že zachytený počet interakcií vychádza z reakcií (lajkov, komentárov a zdieľaní) na príspevky daných autorov za sledované obdobie. 

TOP PRÍSPEVOK: Príspevok, ktorý za sledované obdobie získal najvyšší počet interakcií publikoval profil strany Smer-SD na Facebooku. Poslankyňa K. Roth Neveďalová sa v ňom vyjadrovala ku kandidátke do Europarlamentu strany Progresívne Slovensko. Príspevok získal celkovo 5 510 interakcií.

Grafy zachytávajú aktivitu a interakcie politických osobností a politických strán na sledovaných sociálnych sieťach a tiež medializáciu a zmienky témy Európskych volieb 2024 v tradičných médiách. Uvádzané dáta nereflektujú popularitu politikov a politických strán alebo nálady v spoločnosti. Poukazujú na medializáciu zvolenej témy, politických osobností a politických strán v tradičných slovenských médiách. Zachytávajú aj vývoj diskusie a aktivitu politických subjektov a ich publika v rámci témy Eurovolieb 2024 na sledovaných sociálnych platformách. Dáta nebolo možné očistiť od neautentických interakcií, teda botov, trollov, či falošných účtov. Zároveň treba uviesť, že sledované boli len autorské posty politikov a politických strán. Ak vás zaujala téma volieb do Európskeho parlamentu, nezabudnite našu rubriku čítať opäť aj o týždeň.

Čítajte tiež

Infografiky

Top analytici za mesiac október

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v októbri najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac september

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v septembri najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac august

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v auguste najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac júl

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v júli najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Poďme na to!