Do prvého kola prezidentských volieb 2024 ostáva štrnásť dní a my aj tento týždeň prinášame pravidelnú a aktualizovanú rubriku. Kampane sa na sociálnych sieťach naplno rozbehli. Ostaňte s nami v obraze.
Uvádzané dáta sa vzťahujú na sledované obdobie od 4. 3. 2024 do 10. 3. 2024.
V najvyššom počte príspevkov (34) na Facebooku ani za toto sledované obdobie nikto neprekonal nezávislého kandidáta Ivana Korčoka. Už tradične získal najvyšší počet lajkov (68 tis.) a zdieľaní (3 tis.). Najpopulárnejším v kontexte počtu všetkých interakcií, teda lajkov, komentárov a zdieľaní spolu (8 tis.) sa stal jeho príspevok, kde publiku vysvetľuje svoju potrebu nosiť okuliare, ktoré sa zároveň stali charakteristické pre jeho kampaň.
Aj počas tohto sledovaného obdobia sa potvrdil trend, ktorý sa ukazoval od začiatku vydávania rubriky. Napriek tomu, že kandidát Krisztián Forró (Aliancia) má na oboch platformách vyšší počet príspevkov, nedokáže publikum zasiahnuť tak intenzívne, ako Peter Pellegrini (Hlas-SD). Ten sa aj napriek nižšiemu počtu príspevkov v interakciách výrazne približuje ku Korčokovi.
Dáta ukázali, že na Instagrame si drží dlhodobý náskok Ivan Korčok. Počas tretieho sledovaného obdobia získal najvyšší počet interakcií (168 tis.) a to aj v porovnaní s predchádzajúcimi týždňami. Najpopulárnejším sa stal jeho príspevok (20 tis.), v ktorom reagoval na tvrdenia o česko-slovenských vzťahoch svojho súpera v kandidatúre – Petra Pellegriniho. V počte interakcií (16. tis) sa na Korčoka taktiež doťahuje Pellegrini, aj keď nie veľmi výrazne. Tretí najvyšší počet interakcií (5 tis.) tentokrát získal Marián Kotleba za stranu ĽSNS. Na Instagrame publikoval dvanásť príspevkov.
Zatiaľ najnižší počet publikovaných príspevkov (5) aj interakcií (88) má na Instagrame Ján Kubiš a podobne na tom bol aj počas predchádzajúcich sledovaných týždňov. Na Facebooku sa tomuto kandidátovi darí osloviť publikum badateľne viac. Získal tu viac ako dvetisíc interakcií.
Obdobne je na tom aj nezávislý kandidát Milan Náhlik alebo Róbert Švec za stranu Slovenské Hnutie Obrody. Náhlik na Facebooku počas sledovaného obdobia publikoval dva príspevky a získal stošestnásť interakcií. Švec zverejnil deväť príspevkov, na ktorých mal viac ako štyristo interakcií. Badateľne lepšie výsledky neboli u kandidátov zaznamenané ani počas predchádzajúcich týždňov.
Grafy zachytávajú aktivitu a interakcie kandidátov nadchádzajúcich prezidentských volieb 2024 na platformách Facebook a Instagram. V grafe chýbajú tí kandidáti, ktorých stránka sa nedala identifikovať, alebo disponujú výlučne osobným profilom. Uvádzané dáta nereflektujú popularitu politika alebo nálady v spoločnosti. Poukazujú na aktivitu publika daných kandidátov a na to, akému obsahu sa darí na sociálnych sieťach. Dáta nebolo možné očistiť od neautentických interakcií, teda botov, trollov, či falošných účtov. Zároveň treba uviesť, že sledované boli len autorské posty kandidátov. Ak vás zaujala téma prezidentských volieb, nezabudnite našu rubriku čítať opäť aj o týždeň.