Druhé kolo prezidentských volieb v roku 2024 už nám pomyselne klope na dvere a my opäť prinášame našu pravidelnú rubriku, ktorá sleduje činnosť prezidentských favoritov na sociálnych sieťach. Počas sledovaného obdobia sa jednému z kandidátov mimoriadne zadarilo a ovládol sociálne siete. Ostaňte s nami v obraze.
Uvádzané dáta sa vzťahujú na sledované obdobie od 25. 3. 2024 do 31. 3. 2024.
Rozhodujúce kolo prezidentských volieb sa bude konať už túto sobotu 6.4.2024. Preto naši prezidentskí favoriti pokračujú vo svojej snahe získať si srdcia voličov prostredníctvom príspevkov na sociálnych sieťach.
Dáta z prostredia sociálnej siete Facebook preukázali, že oproti predošlému sledovanému obdobiu došlo k poklesu množstva príspevkov oboch kandidátov, no napriek tomu stále ostáva vo vedení Ivan Korčok s celkovým počtom 44 príspevkov a Peter Pellegrini ho nasleduje so svojimi 41 príspevkami. Aj napriek nižším počtom príspevkov však kandidáti získali väčšie ohlasy od svojho publika, a opäť dominujú príspevky Ivana Korčoka, na ktorých zanechali sledovatelia 275 tis. interakcií a príspevky Petra Pellegriniho získali celkovo 230 tis. interakcií. Prvenstvo v počte lajkov si udržiava Ivan Korčok, ktorí ich získal celkovo 199 tis. a zaznamenal tak oproti minulému sledovanému obdobiu nárast o vyše 80 tis. lajkov. V tomto týždni získal aj ďalšie prvenstvo, a to v počte zdieľaní s celkovo 18 tis. zdieľaniami. Peter Pellegrini si aj napriek Korčokovej snahe udržal svoje miesto TOP profilu na základe počtu komentárov s celkovým počtom 25 tis. komentárov.
Instagramu opäť a jednoznačne dominuje Ivan Korčok a na tejto sociálnej sieti publikoval 60 príspevkov s celkovým počtom 608 tis. interakcií. Peter Pellegrini za svojim súperom nepochybne zaostáva, keďže na Instagrame publikoval takmer o polovicu menej (34) príspevkov ktoré získali len 70 tis. interakcií.
Grafy zachytávajú aktivitu a interakcie dvoch kandidátov, ktorí postúpili do druhého kola prezidentských volieb 2024 na platformách Facebook a Instagram. Uvádzané dáta nereflektujú popularitu politika alebo nálady v spoločnosti. Poukazujú na aktivitu publika daných kandidátov a na to, akému obsahu sa darí na sociálnych sieťach. Dáta nebolo možné očistiť od neautentických interakcií, teda botov, trollov, či falošných účtov. Zároveň treba uviesť, že sledované boli len autorské posty kandidátov. Ak vás zaujala téma prezidentských volieb, nezabudnite našu rubriku čítať opäť aj o týždeň.