Prezidentské voľby 2024: Publikum Petra Pellegriniho je aktívne aj napriek nižšiemu počtu príspevkov, Korčok si na sieťach udržiava prvenstvo

Prvé kolo prezidentských volieb prebehne už túto sobotu (23.3.2024). Ktoré príspevky prezidentských kandidátov vzbudili na sociálnych sieťach najviac emócií? Nenechajte si ujsť aktualizovanú rubriku a ostaňte s nami v obraze.

Uvádzané dáta sa vzťahujú na sledované obdobie od 11. 3. 2024 do 17. 3. 2024.

Ako ukázali získané dáta, v počte príspevkov a interakcií na Facebooku si prvenstvo udržal nezávislý kandidát Ivan Korčok. Na tejto sociálnej platforme publikoval 45 príspevkov a získal 110-tisíc interakcií. Získal tiež najvyšší počet lajkov (76 tis.) a zdieľaní (7 tis.)

Najpopulárnejším v kontexte počtu všetkých interakcií, teda lajkov, komentárov a zdieľaní spolu (16 tis.) sa stal jeho príspevok, v ktorom sa vyjadril k zrušeniu RTVS. Peter Pellegrini (Hlas-SD) sa v počte interakcií (54 tis.) umiestnil na druhom mieste aj napriek tomu, že na Facebooku zverejnil nižší počet príspevkov (23), ako jeho súper Krisztián Forró (28). Pellegriniho príspevky boli počas sledovaného obdobia spomedzi ostatných kandidátov najviac zdieľané (5 tis.).

Na Instagrame bol opäť najviac aktívny Ivan Korčok. Publikoval najvyššie množstvo príspevkov (44) a získal aj najviac interakcií (200 tis.). Jeho publikum na príspevkoch zanechalo 197 tisíc srdiečok a viac ako 3 tisíc komentárov. Najpopulárnejším (14 tis.) sa stal jeho príspevok, v ktorom poukázal na prieskum agentúry Ipsos. Z jeho výsledku vyplýva, že v prvom kole volieb delí Pellegriniho a Korčoka menej ako 1 percentuálny bod.

Za Korčokom sa v počte príspevkov doťahoval Krisztián Forró, ktorý zverejnil 26 príspevkov. Na treťom mieste sa tentokrát umiestnil Andrej Danko (Slovenská národná strana), ktorý na sociálnej sieti publikoval devätnásť príspevkov. Publikum Petra Pellegriniho bolo však aj tentoraz aktívnejšie a získal viac interakcií (17 tis.), ako obaja vyššie spomenutí kandidáti dokopy.

Ktoré príspevky vzbudili na Facebooku najviac emócií?

V tomto prípade pokladáme facebookové reakcie (wow, love, like, haha, sad, angry) za vizuálnu formu vyjadrenia emocionálneho spektra jednotlivých účastníkov publika na sociálnej platforme. V uvedených vizuáloch je zobrazené, ktoré konkrétne príspevky prezidentských favoritov si počas sledovaného obdobia od publika vyslúžili najviac reakcií. Vyplýva z nich, že niektoré príspevky sa opakovali, reakcie na nich však boli rôzne. Treba dodať, že množstvo sledujúcich Petra Pellegriniho na Facebooku je oveľa vyššie (328 tis.), ako sledujúcich Ivana Korčoka (57 tis.). Napriek tomu je publikum Korčoka badateľne aktívnejšie.

Zdroj: zoomsphere.com
Príspevky Petra Pellegriniho Zdroj: zoomsphere.com
Zdroj: zoomsphere.com
Príspevky Ivana Korčoka Zdroj: zoomsphere.com

Grafy zachytávajú aktivitu a interakcie kandidátov nadchádzajúcich prezidentských volieb 2024 na platformách Facebook a Instagram. V grafe chýbajú tí kandidáti, ktorých stránka sa nedala identifikovať, alebo disponujú výlučne osobným profilom. Uvádzané dáta nereflektujú popularitu politika alebo nálady v spoločnosti. Poukazujú na aktivitu publika daných kandidátov a na to, akému obsahu sa darí na sociálnych sieťach. Dáta nebolo možné očistiť od neautentických interakcií, teda botov, trollov, či falošných účtov. Zároveň treba uviesť, že sledované boli len autorské posty kandidátov. Ak vás zaujala téma prezidentských volieb, nezabudnite našu rubriku čítať opäť aj o týždeň. 

Čítajte tiež

Infografiky

Top analytici za mesiac október

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v októbri najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac september

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v septembri najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac august

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v auguste najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac júl

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v júli najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Poďme na to!