Slováci na leto vo veľkom balia kufre

Leto je v plnom prúde a spolu s ním aj dovolenková sezóna. Z prieskumu agentúry Go4insight vyplýva, že letnú dovolenku tento rok plánuje približne 70 percent Slovákov. Najčastejšou destináciou je Slovensko, tretina obyvateľov plánuje tráviť letnú dovolenku doma. Okrem toho, populárne sú najmä pláže južnej Európy v krajinách ako Chorvátsko, Taliansko či Grécko.

Pozreli sme sa aj na sociálne siete, aby sme zistili, kam si diskutujúci balia kufre. Naša analýza potvrdila, že väčšina (55 %) diskutujúcich plánuje dovolenkovať na Slovensku. Ako miesto pre svoj oddych sa spomínajú chalupy, zoologické záhrady, hrady či turistika v Tatrách. Pri Stredozemnom mori na chorvátskych, talianskych či gréckych plážach plánuje oddychovať 27 % diskutujúcich. Spomínali sa aj ostrovy ako Cyprus či Madiera. Exotiku v podobe Kapverdských ostrovov či Maldív navštívi 7 % komentujúcich, aktívnu dovolenku v prírode či stanovačku chce absolvovať 5 % a 3 % diskutujúcich sa chystajú k našim susedom. Rovnako 3 % komentujúcich sa tešia do Egypta.

Analýza bola spracovaná z mediálneho archívu Newton Media v období od 31. 3. do 30. 6. 2023. Sledovali sa sociálne siete Facebook, Instagram a Twitter, portály a fóra.

Čítajte tiež

Infografiky

Top analytici za mesiac október

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v októbri najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac september

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v septembri najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac august

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v auguste najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Infografiky

Top analytici za mesiac júl

Pozreli sme sa na to, ktorí slovenskí analytici sa v júli najčastejšie vyjadrovali v médiách. Tieto osobnosti sme rozdelili do piatich kategórií podľa segmentov, ktorým sa odborne

Poďme na to!